All times are UTC + 8 hours






Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
  Print view

Re: Erti Sebuah Kemaafan
Author Message
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 7:57 am 
User avatar
Offline

Joined:Mon Oct 13, 2008 1:50 pm
Posts:71
Quote:
Purple wrote:
Macam mana nak memaafkan..

belajar atau cari ilmu ikhlas & redha... maka kita akan PANDAI MEMAAFKAN.
atau; sebut saja salah hati setiap kali terasa orang buat salah, 'AKU MAAFKAN KESALAHANMU!"


Thanks..abg brad..ade betulnye..insyallah akan dipraktiskan.. :lol:




Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 12:54 pm 
Tauke Mp3
User avatar
Offline

Joined:Wed Oct 08, 2008 5:29 pm
Posts:470
Location: Atas kusi
teringat kata2 pakar motivasi kat tv pagi td ttg cemana kita nak handle bila kita berhadapan dengan orang yang kita x suka (mungkin org ni pernah berbuat salah pd kita). katanya, ubat paling mujarab adalah ikhlas. ikhlaskan diri dalam apa jua keadaan, insya Allah kita mampu berhadapan dengan orang itu.

hmm, mungkin ada benarnya juga kan? ;)


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 2:36 pm 
Tauke Ais Kepal
User avatar
Offline

Joined:Thu Oct 09, 2008 2:26 pm
Posts:848
Location: here without you
tapi apa yang pasti.. bukan mudah untuk mengungkap perkataan maaf itu.. :roll:


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 3:24 pm 
User avatar
Offline

Joined:Thu Oct 09, 2008 9:39 am
Posts:104
Location: Planet Bumi...
pu3 wrote:
teringat kata2 pakar motivasi kat tv pagi td ttg cemana kita nak handle bila kita berhadapan dengan orang yang kita x suka (mungkin org ni pernah berbuat salah pd kita). katanya, ubat paling mujarab adalah ikhlas. ikhlaskan diri dalam apa jua keadaan, insya Allah kita mampu berhadapan dengan orang itu.

hmm, mungkin ada benarnya juga kan? ;)


k,klu org yg buat salah dgn kita tu... dia y letakkan syarat.. klu dia jumpa kita lagi.. dia takkan pulang jumpa keluarga dia.. masalah kita k tu? rse masalah dia kan... nmpk sgt dia masih benci kita... btul k? :( :( :( :(


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 4:41 am 
User avatar
Offline

Joined:Wed Oct 08, 2008 8:30 pm
Posts:398
Location: depan laptop sendiri mahupun org len mahupun pc lab komputer..
ice515 wrote:
tapi apa yang pasti.. bukan mudah untuk mengungkap perkataan maaf itu.. :roll:


kekadang mulut je kata maaf..
tapi ungkapan tuh x ikhlas pun..dlm hati x siapa tahu ;)


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 2:17 pm 
Tauke Ais Kepal
User avatar
Offline

Joined:Thu Oct 09, 2008 2:26 pm
Posts:848
Location: here without you
in_ubie wrote:
ice515 wrote:
tapi apa yang pasti.. bukan mudah untuk mengungkap perkataan maaf itu.. :roll:


kekadang mulut je kata maaf..
tapi ungkapan tuh x ikhlas pun..dlm hati x siapa tahu ;)


sokong iN 110%....
:D


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 11:43 am 
Tuan Rumah
User avatar
Offline

Joined:Wed Oct 08, 2008 4:26 pm
Posts:748
Location: dalam tanah
pu3 wrote:
teringat kata2 pakar motivasi kat tv pagi td ttg cemana kita nak handle bila kita berhadapan dengan orang yang kita x suka (mungkin org ni pernah berbuat salah pd kita). katanya, ubat paling mujarab adalah ikhlas. ikhlaskan diri dalam apa jua keadaan, insya Allah kita mampu berhadapan dengan orang itu.

hmm, mungkin ada benarnya juga kan? ;)


yerp..
dalam apa jua keadaan pun, keikhlasan laa yang paling penting..
so selagi belum sedia untuk memaafkan seikhlasnya,
biar laa dulu..
jangan sampai jadik bara dah laa..
:roll:


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 3:38 pm 
Tauke Ais Kepal
User avatar
Offline

Joined:Thu Oct 09, 2008 2:26 pm
Posts:848
Location: here without you
tunggu waktu yang sesuaii..
bila tu..? xde sapa yang tahu...
:roll:


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 4:20 pm 
Tuan Rumah
User avatar
Offline

Joined:Wed Oct 08, 2008 4:26 pm
Posts:748
Location: dalam tanah
ice515 wrote:
tunggu waktu yang sesuaii..
bila tu..? xde sapa yang tahu...
:roll:


yerp takde saper yang taw..
tak mudah memberikan kemaafan..
hanya yang ada kat tempat tu jer yang berhak kata apa²..
:roll:


Top
 Profile E-mail  
 

Re: Erti Sebuah Kemaafan
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 4:51 pm 
Tuan Tanah Kedaung
User avatar
Offline

Joined:Wed Oct 08, 2008 4:08 pm
Posts:1033
Location: Atas Bumi
---------
mungkin ada yang boleh praktikkan ungkapan ini;
"AKU MAAFKAN KAMU TAPI AKU TAK BOLEH TERIMA KAMU SEPERTI DULU!"


Top
 Profile E-mail  
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 8 hours


  Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron